Het recept voor een geïntegreerde tentoonstelling

Magische bezoekerservaringen


Om magische bezoekerservaringen te creëren is een verrassende hoeveelheid techniek nodig. De techniek aan de voorkant is maatwerk om een verhaal zo optimaal mogelijk bij de bezoeker te brengen.

In de backend van een tentoonstelling wil je daarentegen juist niet afhankelijk zijn van maatwerk. Achter de schermen moet je kunnen vertrouwen op technologie met een bewezen 'track record' op het gebied van performance, beveiliging en privacy.

Kiss the Frog is vanuit deze filosofie al in 2002 gestart met de ontwikkeling van back-end producten. Onze ervaring en kennis is in de loop der jaren uitgegroeid tot Backstage.

De basis voor elke tentoonstelling


Backstage is Kiss the Frog's productlijn waarmee een betrouwbare basis voor interactieve bezoekerservaringen kan worden opgebouwd. Omdat elk project uniek is, bepalen we voor iedere situatie welke mix aan producten we het beste kunnen inzetten.

Maar we gaan verder dan één project of tentoonstelling. Een solide back-end wordt aangelegd met het oog op de toekomst. Zo voorzien we in een 'future-proof' architectuur waarop nieuwe interactieve ervaringen kunnen worden gebouwd.

De basis voor elke tentoonstelling


Backstage is Kiss the Frog's productlijn waarmee een betrouwbare basis voor interactieve bezoekerservaringen kan worden opgebouwd. Omdat elk project uniek is, bepalen we voor iedere situatie welke mix aan producten we het beste kunnen inzetten.

Maar we gaan verder dan één project of tentoonstelling. Een solide back-end wordt aangelegd met het oog op de toekomst. Zo voorzien we in een 'future-proof' architectuur waarop nieuwe interactieve ervaringen kunnen worden gebouwd.

Personalisatie


De kracht van een gepersonaliseerde tentoonstelling is dat het de mogelijkheid biedt om verhalen en ervaringen zo goed mogelijk op maat aan een bezoeker aan te bieden. In de juiste taal, op het juiste niveau, volledig aansluitend op de belevingswereld van de bezoeker voor een maximale impact.
Met behulp van RFID, biometrie, polsbandjes of andere middelen worden bezoekers geïdentificeerd, waarna hun ‘souvenirs’ op een persoonlijke website worden opgeslagen en gepubliceerd.

Backstage ID is het hart van een gepersonaliseerde tentoonstelling. Hierin worden kenmerken, interacties en creaties van bezoekers vastgelegd. Het vormt de digitale rode draad van de tentoonstelling en verbindt een persoonlijke ervaring voor, tijdens en na een bezoek. De data geeft tentoonstellingsmakers een duidelijk beeld van hoe bezoekers een experience gebruiken. Op basis van de informatie in Backstage Analytics, kan de tentoonstelling steeds verder geoptimaliseerd worden.

Content Management


Backstage Content is een content management systeem (CMS) dat speciaal voor interactieve belevingen is ontworpen. Met dit CMS kunnen tentoonstellingsmakers en content ontwikkelaars eenvoudig hun verhalen in beeld en tekst aanpassen en aanvullen. Uiteraard is er ook rekening gehouden met meertalige tentoonstellingen.

Content Management


Backstage Content is een content management systeem (CMS) dat speciaal voor interactieve belevingen is ontworpen. Met dit CMS kunnen tentoonstellingsmakers en content ontwikkelaars eenvoudig hun verhalen in beeld en tekst aanpassen en aanvullen. Uiteraard is er ook rekening gehouden met meertalige tentoonstellingen.

Monitoring, updates en beheer


Hoe beheer je een grote tentoonstellingen met tientallen computers? Hoe zorg je er voor dat PC's op het juiste moment aan gaan en altijd de laatste versie van de 'experience-software' draaien?

Met Backstage Control krijg je vanuit een centraal dashboard toegang tot alle interactives in een tentoonstelling en kun je deze met een druk op de knop bedienen.


Interesse? Wij denken graag met u mee.

Neem contact op met Bart van den Berg - bart@kissthefrog.nl

Neem contact op met Bart van den Berg - bart@kissthefrog.nl