Opdrachtgever
Heineken Experience


Project website
www.heinekenexperience.com


Realisatie
2015


Partners
Mansveld
Aram Leeuw

Ontdek de fascinerende Heineken Brouwerij

Met jaarlijks meer dan een miljoen bezoekers is de Heineken Experience één van de belangrijkste touristische trekpleisters van Amsterdam. Kiss the Frog heeft hier een complete herinrichting van een tentoonstellingsruimte uitgevoerd met daarin twee nieuwe chroma-key belevingen.

In de Karaoke Stage kunnen bezoeker een videoclip van zichzelf opnemen. Hierin rijden ze op een fiets door Amsterdam terwijl ze de Nederlandse klassieker ‘Tulpen uit Amsterdam’ zingen.

In de Photobooth kunnen bezoekers een foto van zichzelf nemen waarin ze met hun hoofd uit een enorme bierketel steken of samen met een biertje proosten. 

Beide exhibits leveren leuke souvenirs op die perfect zijn om te delen. Het Digital Souvenirs platform van Kiss the Frog maakt dit mogelijk. Dat hier goed gebruik van wordt gemaakt door de bezoekers is duidelijk. Er worden maandelijks zo’n 50.000 digital souvenirs gemaakt!

In de Tap Challenge kunnen bezoekers een virtueel biertje tappen. Het bierglas bevat een sensor; deze registreert of de bezoeker het glas in de juiste hoek onder de tap houdt om een perfecte schuimkraag te maken.

Net als in het Holland Heineken House tijdens de Olympische Spelen heeft de Heineken Experience een ‘Legendary Lane’. Hierin kunnen bezoekers een eigen tegel ontwerpen met hun naam en zelfgekozen olympische sport.

Kiss the Frog heeft meegewerkt aan de reizende experience ‘Trophy Tour’. De Heineken Experience bevat een van de opstellingen waarin bezoekers een selfie kunnen maken met een van ’s werelds meest gevierde trofeeën, de UEFA Champions League beker.

''Fantastisch! Je kunt zelf veel doen waardoor je je geen seconde verveelt!''

Bezoekersbeoordeling, Tripadvisor