Opdrachtgever
The Lego Group


Project website
www.legohouse.com


Realisatie
2014 – 2017


Partners
Kubik
Mansveld
Bruns


Award
Danish Design Award 2018, categorie Feel Good
Thea Award, categorie Brand Center
Frame Award, categorie Best Use of Digital Technology
Nominatie Children’s Museum Award
Nominatie Museum of the Year Award

Ervaar de magie en de eindeloze mogelijkheden van dit legendarische speelgoed!

De Deense timmerman Ole Kirk Christiansen maakte thuis in Billund in 1932 zijn eerste houten speelgoed; Hij legde hiermee de basis voor het legendarische LEGO! 85 Jaar later is Kiss the Frog nauw betrokken geweest bij de realisatie van het ambitieuze LEGO® House. In dit ‘Home of the Brick’ kan iedereen de magische en eindeloze mogelijkheden van dit populaire speelgoed ervaren. Kiss the Frog is bijzonder trots op dit project, waar creativiteit en interactiviteit hand in hand gaan.

Al in de vroege conceptfase speelde Kiss the Frog een belangrijke rol. In de zogenaamde ‘Digital Layer’, onderdeel van de officiële LEGO® House Style Guide, werden alle do‘s & don’ts verzameld. Regels werden gedefinieerd met betrekking tot de user interface, graphics, transities en animatie.

Tijdens de doorlooptijd van bijna drie jaar was prototyping essentieel. Met vindingrijke proefopstellingen in Delft, en later in Eindhoven bij Mansveld en in Billund zelf, konden interactives al snel worden gespeeld en getest.

Hoewel LEGO een grote groep volwassen fans heeft, is het in de eerste plaats voor kinderen gemaakt. Daarom zijn zij in meerdere fasen van het proces voor een belangrijk deel betrokken geweest bij het prototypen en testen van de opstellingen.

Tijdens LEGO World in 2015 (Utrecht) en 2016 (Kopenhagen) kwamen meer dan 70.000 bezoekers. Een mooie gelegenheid om prototypes van de opstellingen te testen op een groot publiek.

Bezoekers kunnen een foto van zichzelf met hun bouwsels maken, de bewoners van hun stad tevreden houden, een eigen stop-motion video maken, nostalgisch door het LEGO archief bladeren of met een robot ingevroren minifigs bevrijden.

‘My Lego House’ is overal aanwezig. Bezoekers kunnen het hele huis ontdekken en hun beleving onderweg personaliseren. Alle foto’s, video’s, beloningen en verzamelingen die zijn opgeslagen kunnen worden herleefd, vanaf het moment dat ze zijn gemaakt.

Met 6 LEGO steentjes zijn meer dan 915 miljoen bouwcombinaties te maken! Ter afsluiting krijgen bezoekers een zakje met steentjes en een pasje mee met hun unieke 6-bricks combo en een code om hun resultaten later nog eens online te herbeleven.

“Ik ben zo enthousiast! Ik kan niet wachten om het met de wereld te delen!”

Stuart Harris, Senior Experience Designer, LEGO House