Opdrachtgever
Het Scheepvaartmuseum, Amsterdam


Project website
www.hetscheepvaartmuseum.nl


Realisatie
2011


Partners
Atelier Brückner
Rapenburg Plaza
Bruns


Awards en nominaties
Gouden Reiger

Interactives in dienst van de boodschap

In 2011 opende het vernieuwde Scheepvaartmuseum haar deuren. Het museum laat zien hoe de zee de Nederlandse cultuur heeft bepaald. In prikkelende, interactieve tentoonstellingen ontdek je 500 jaar maritieme geschiedenis! Kiss the Frog ontwikkelde 18 multimediale opstellingen. Elke interactive benadrukt de boodschap van de tentoongestelde objecten.

Ruim voordat de renovatie gereed was werd Kiss the Frog al betrokken bij de invulling van de tentoonstellingen.

Tijdens de installatieperiode wordt alle theorie praktijk. Stresstests, internetverbindingen, de laatste updates, alles komt bij elkaar.

Op een grote projectietafel zijn Nederland en de Noordzee zichtbaar. Een interactieve tijdlijn laat het veranderende landschap vanaf 1500 zien, waarbij wordt ingezoomd op de inpoldering en drooglegging van het land.

In Captain’s Log komt een scheepslogboek tot leven. Blader door het boek en de projectie op de pagina’s brengt de rijke geschiedenis tot leven.

Iedereen snapt direct wat hier de bedoeling is! Met een extra grote tracker ball bedien je de geprojecteerde wisselende historische kaarten op een immense globe.

''Het museum is erg interactief en daardoor leuk voor jong én oud!'' 

Jasper, bezoekersbeoordeling Tripadvisor