Opdrachtgever
Het Spoorwegmuseum
Project website
www.kinderenvanversteeg.nl
Realisatie
2019
Partners
Brandwacht en Meijer
Mudware
BIC Multimedia
Kinderen van Versteeg
''De kinderen van Versteeg moeten allen onder de wol.'' Met dat geheime codebericht kreeg de directie van de Nederlandse Spoorwegen de bevestiging dat de stakingsoproep van Radio Oranje op 17 september 1944 echt waar was. Het betekende dat het spoorwegpersoneel in opdracht van de Nederlandse regering in London onmiddelijke in staking moest gaan. In de tentoonstelling 'Kinderen van Versteeg' leren bezoekers van Het Spoorwegmuseum meer over de rol van de Nederlandse Spoorwegen in de Tweede Wereldoorlog. Ontdek de collectie van het museum in een interactieve opstelling en lees de verhalen achter de objecten.
Kiss the Frog was verantwoordelijk voor het grafisch ontwerp, de softwareontwikkeling en de integratie met de hardware. Tevens is er een website aan de interactive gekoppeld, die zijn content uit ons online platform Backstage haalt. Hierdoor is zijn de teksten, afbeeldingen en video’s altijd en overal up-to-date.